Ciężkostrawna książka, ale trudno pisać inaczej o takiej tematyce. Autor momentami trochę mnie drażnił formułując swoje oskarżenia czy tezy, jednak jestem w stanie zrozumieć, skąd to się brało. Podejrzewam, że po takich lekturach Małecki może być za mało relaksujący i polecam zaopatrzyć się jeszcze w jakiś totalny odmóżdżacz w stylu hardcore harlequin. Choć "Rdzy" sama jestem ciekawa, załadowałam jakiś czas temu ją na czytnik z nadzieją, że będzie tak samo przyjemna w czytaniu jak "Dygot".
Disqualified as a human being.
Ostatnio zmieniony przez Mustela Nivalis 2018-05-22, 08:02, w całości zmieniany 1 raz
"Rdza" jest świetna, jak zresztą wszystkie książki Kuby Małeckiego jakie ostatnio popełnia. Przy czym faktycznie do lektur, przy których można się zrelaksować, "Rdza" zdecydowanie nie należy, nie mniej polecam.
"Bo nie ma we mnie nic i nic nie jestem wart, a czerwień mojej krwi to tylko jakiś żart..."
Mustela Nivalis, EvenIfICould, dzięki za opinie .
"Ślady" Małeckiego to jedna z moich ulubionych książek przeczytanych w 2017 roku, "Dygotu" jeszcze nie miałam okazji zmacać, ale o "Rdzy" słyszałam właśnie pozytywne opinie.
Trzymałam jeszcze w rękach "Dżozefa" tego samego autora, ale odrzucił mnie opis na okładce. Skojarzył mi się mocno z "Błędami", a ta książka mu się moim zdaniem nie udała .
Ostatnio rzadko czytam coś spoza non-fiction, więc w takich okolicznościach może nawet i Małecki jest w stanie trochę mnie rozluźnić ...
eithné, "Dżozefa" bym tak od razu nie skreślał bo książka jest naprawdę spoko, nie wiem jak to nowe wydanie, które wyszło z dwa tygodnie temu bo podobno jest poprawione i nieco pozmieniane w stosunku do starej wersji, którą miałem okazję przeczytać. Co do "Błędów" to masz rację, nie jest to jakieś wybitne dzieło tak samo jak "Przemytnik Cudu", no ale to początki kariery Kuby więc jeszcze nie miał "wyrobionego pióra".
"Bo nie ma we mnie nic i nic nie jestem wart, a czerwień mojej krwi to tylko jakiś żart..."
Obecnie czytam "Postwar: A history of Europe since 1945", również dostępne w polskiej wersji językowej. Opasłe tomiszcze, ok. 1000 stron, później pewnie zabiorę się za książkę dotyczącą bezpośrednio Polski po wojnie.
W międzyczasie podczytuję również świetną i bardzo dobitnie napisaną "Ameksykę". Jeśli są tu jacyś miłośnicy literatury faktu, reportaży to gorąco polecam
Zbiór opowiadań "Inne Światy". Są to opowiadanie inspirowane obrazami Jakuba Różalskiego, jeśli ktoś nie kojarzy to naprawdę polecam się zapoznać bo jego obrazy są absolutnie genialne (moim skromnym zdaniem przynajmniej).
A sama książka przynajmniej z wyglądu jest najpiękniej wydaną książką jaką miałem w rękach od bardzo dawna. O zawartości jeszcze się nie wypowiem bo mam ją dopiero od dzisiaj ale takie nazwiska jak: Małecki, Orbitowski, Żulczyk, Kańtoch, Zielińska czy Dukaj zwiastują znakomitą lekturę
"Bo nie ma we mnie nic i nic nie jestem wart, a czerwień mojej krwi to tylko jakiś żart..."
Wiek: 25 Dołączyła: 13 Lip 2014 Posty: 1923 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-05-25, 18:28
Myślę, że "To" czytaliście- ja jeszcze nie. A ktoś może czytał drugą książkę? Podobno wyszła miesiąc temu, więc wątpię Ale urzekła mnie okładka i tytuł
Mustela Nivalis, jak zapoznasz się z Nosowską i będziesz miała ochotę podzielić się swoim zdaniem o tej książce to chętnie bym przeczytała co o niej myślisz ... Słyszałam bardzo skrajne opinie na jej temat.
eithné, hm. Jeśli sama bym się szarpnęła, to chyba raczej poczułabym po lekturze coś na kształt rozczarowania. W internetach mogę znaleźć masę profili fejsbuczkowych (i na innych serwisach też) prowadzonych w podobny sposób, a tam właśnie taka forma jak dla mnie się sprawdza najlepiej. Niekoniecznie jestem przekonana do konieczności przenoszenia takich rzeczy na papier. Jeszcze gdybym jakoś specjalnie zęby suszyła w trakcie lektury, to bym może inaczej pisała, ale obyło się i bez tego...
<<< Dodano: 2018-07-27, 15:03 >>>
Ostatnie nabytki z bonów podarunkowych i rabatowych.
1. Wszystko jak chcesz. O miłości Jarosława Iwaszkiewicza i Jerzego Błeszyńskiego, Anna Król
2. Cholernie mocna miłość. Prawdziwa historia Stefena K. i Williego G., Lutz van Dijk
3. Mazel tow. Jak zostałam korepetytorką w domu ortodoksyjnych Żydów, J.S. Margot
4. Moja najdroższa, Gabriel Tallent
5. Koreańska książka kucharska. Szybka i prosta 79 przepisów
6. Bura i szał - przez rozmowy na forum o tej pozycji
7. Koreańczycy. W pułapce doskonałości, Frank Ahrens
8. Istota ryżu. O duszy japońskiego jedzenia, Michael Booth