Z drugiej strony biurka |
Autor |
Wiadomość |
Złośnica [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-12, 12:23
|
|
|
aga_myszka napisał/a: | Potrafią zamazać mój dopisek, chociaż ja przecież i tak pamiętam, komu postawiłam minus. |
Czy czegoś takiego nie można zgłosić na przykład dyrekcji?
aga_myszka napisał/a: | I obawiam się też, że jeśli trudniejsze zadanie przypadnie słabszej osobie, to będą pretensje. |
I czy wszystkich nie obowiązuje taki sam materiał?
Ja się zdecydowanie w takim razie na nauczycielstwo nie nadają, bo w swojej obrzydliwej mściwości najbardziej gadającym i zamazującym dedykowałabym właśnie najtrudniejsze zadania. Nie interesuje ich, co mówię, więc pewnie już wszystko umieją.
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
aga_myszka
jednostka urojona
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Gru 2009 Posty: 5679 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-11-12, 12:43
|
|
|
Złośnica napisał/a: | Czy czegoś takiego nie można zgłosić na przykład dyrekcji? |
Zgłosiłam to do wychowawcy, a akurat dyrekcja była w pokoju nauczycielskim i usłyszała. Uczeń przyszedł przerwę później i przeprosił za swoje zachowanie.
Złośnica napisał/a: | I czy wszystkich nie obowiązuje taki sam materiał? |
Oczywiście, że tak. Jednak zadania są o różnym stopniu trudności i jeśli uczeń, który ledwo ma dwójkę, dostanie zadanie na poziomie czwórki, to będzie miał problem.
Złośnica napisał/a: | Nie interesuje ich, co mówię, więc pewnie już wszystko umieją. |
Jak mnie ostatnio wkurzyli, zaczęłam pytać gadających na ocenę. Po postawieniu jedynki trzeciej osobie trochę się uspokoili.
|
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
Arche
Wiek: 25 Dołączyła: 13 Lip 2014 Posty: 1923 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-11-12, 16:13
|
|
|
aga_myszka napisał/a: | Jak mnie ostatnio wkurzyli, zaczęłam pytać gadających na ocenę. Po postawieniu jedynki trzeciej osobie trochę się uspokoili. |
Dobrze robisz! Kiedyś Ci za to podziękują ^_^
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
Złośnica [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-12, 16:38
|
|
|
Oyakaell napisał/a: | Kiedyś Ci za to podziękują |
Jeśli nie planują przyszłości z matematyką to raczej będą ją przeklinać do końca życia a nie dziękować, ale owszem myślę, że to akurat dobre rozwiązanie.
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
Mustela Nivalis
no longer human
Dołączyła: 19 Mar 2013 Posty: 5163 Skąd: Europa
|
Wysłany: 2014-11-12, 17:16
|
|
|
Cytat: | Ja się zdecydowanie w takim razie na nauczycielstwo nie nadają, bo w swojej obrzydliwej mściwości najbardziej gadającym i zamazującym dedykowałabym właśnie najtrudniejsze zadania. Nie interesuje ich, co mówię, więc pewnie już wszystko umieją. |
Też bym wyszła z podobnego założenia. I nie omieszkałabym zaanonsować tego uczniom z uśmiechem na twarzy.
Na moją rozbrykaną klasę działała najlepiej groźba wejściówek na następnej lekcji (lub też zarządzenie takowego sprawdzianu w środku lekcji, kiedy klasy nie idzie uspokoić). Nauczycielka dodatkowo zastosowała strategię nieinformowania nas o tym, czy zachowaniem zapracowaliśmy na kilka zadań z zaskoczenia, czy też nie. Nawet jeśli przeszkadzało jedynie kilka osób, były one wtedy z automatu uciszane przez resztę.
|
Disqualified as a human being.
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
aga_myszka
jednostka urojona
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Gru 2009 Posty: 5679 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-12-16, 21:42
|
|
|
Piąta klasa wyprowadziła mnie dziś z równowagi. Jak siedem osób mogło być tak głośno... Pół godziny dochodziłam w domu do siebie.
|
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
Saw [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-16, 22:16
|
|
|
aga_myszka napisał/a: | Kolejny problem. Druga gimnazjum jest strasznie rozgadana, kompletnie nie słuchają na lekcjach, bardzo trudno mi z nimi pracować. Znacie jakieś sposoby na skupienie uwagi i uciszenie klasy?
|
Wypowiem się z pozycji ucznia gimnazjum
Z autopsji powiem tyle, że jeżeli dasz uczniom wejść sobie na głowę, odzyskać pozycję łatwo nie będzie, u nas, w całym gimnazjum (+podstawówka) była jedna nauczycielka u której panowała bezwzględna cisza, oraz 90% klasy się uczyło. Może to temu, że była surowa? I taka rada dla Ciebie - dla większości oceny nic nie wskurają, ale jak dasz polecenie napisania na następny dzień parę razy (np od dnia miesiąca, lub 25-50) jakiegoś długiego zdania, a za brak *2, to może nie za pierwszym, nie za drugim, ale za kolejnymi razami się bardziej zastanowią... Pamiętaj jeszcze o opcji telefonu do rodzica
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
Adriaen
Adriaen
Wiek: 27 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 5632 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-01-05, 16:09
|
|
|
A na przykład pójście na układ:
1. Klasa będzie cicho - mniej zadań domowych i zapowiadanie kartkówek
2. Klasa będzie rozmawiać - więcej zadań i kartkówek.
U mnie (technikum) zadziałało, bo 80% osób grozi niedostateczny.
Ale wiem, jak to jest z wiejskimi szkołami - przepychanie uczniów "na siłę".
|
Okay, whatever, one man's trash is another man's treasure
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
aga_myszka
jednostka urojona
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Gru 2009 Posty: 5679 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2015-01-05, 18:47
|
|
|
Adriaen napisał/a: | Ale wiem, jak to jest z wiejskimi szkołami - przepychanie uczniów "na siłę". |
Tu tak nie jest. Są "spadochroniarze", nawet dwuroczni.
Cytat: | A na przykład pójście na układ:
1. Klasa będzie cicho - mniej zadań domowych i zapowiadanie kartkówek
2. Klasa będzie rozmawiać - więcej zadań i kartkówek. |
Już próbowałam. Zadziałało tylko częściowo.
|
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
EverPaiin
wiedźma
Dołączyła: 04 Lis 2013 Posty: 3733 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2015-01-05, 23:38
|
|
|
aga_myszka, zawsze możesz brać do odpowiedzi osoby gadające. Masz prawo zrobić to na każdej lekcji.
|
Sie ist die Königin der Käfer
Sie kommt über uns heut Nacht
Ihre Liebe wollten wir nicht haben
Ihr Zorn verfolgt uns tausendfach |
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
Chochlik [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-05, 23:44
|
|
|
EverPaiin napisał/a: | aga_myszka, zawsze możesz brać do odpowiedzi osoby gadające. Masz prawo zrobić to na każdej lekcji. |
Ci, których obchodzą oceny zazwyczaj i bez takich chwytów milkną, jak nauczyciel zwróci uwagę. Ci, których oceny nie obchodzą będą mieć gdzieś, że dostaną kolejną pałę.
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
EverPaiin
wiedźma
Dołączyła: 04 Lis 2013 Posty: 3733 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2015-01-06, 01:29
|
|
|
Chochlik, najwyżej dana osoba znów nie przejdzie lub po prostu wyląduje u dyrektora.
|
Sie ist die Königin der Käfer
Sie kommt über uns heut Nacht
Ihre Liebe wollten wir nicht haben
Ihr Zorn verfolgt uns tausendfach |
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
Chochlik [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-06, 01:32
|
|
|
I jak to rozwiązuje problem hałasu na lekcji? W dodatku każda taka wycieczka ucznia do dyrektora to informacja dla dyrektora "nauczyciel sobie nie radzi".
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
EverPaiin
wiedźma
Dołączyła: 04 Lis 2013 Posty: 3733 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2015-01-06, 01:41
|
|
|
Chochlik napisał/a: | I jak to rozwiązuje problem hałasu na lekcji? |
W mojej klasie problem hałasu na lekcji rozwiązywały zawsze karne kartkówki/odpowiedzi ustne. A na historii, gdy gadali, to stali całą lekcję pod paprotką. Nie jestem stanie wymyślić niczego innego.
|
Sie ist die Königin der Käfer
Sie kommt über uns heut Nacht
Ihre Liebe wollten wir nicht haben
Ihr Zorn verfolgt uns tausendfach |
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
Chochlik [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-06, 01:44
|
|
|
EverPaiin napisał/a: | A na historii, gdy gadali, to stali całą lekcję pod paprotką. |
Świetny sposób na zgarnięcie całej uwagi klasy przez wydurnianie się... Można na przykład udawać, że paprotka jest żarłoczna i próbuje odgryźć ci rękę.
|
|
|
|
Z drugiej strony biurka |
|