Jeśli idzie o sytuacje e-learningową na umlubie dla kierunku lekarskiego to powiem tak
Część katedr i zakładów się ogarnęła i przestawiła, jeden budynek (CSM) praktycznie wcale. Podobnie jak katedra patomorfologii. "Załatwimy sytuację tak by było dobrze" mówi katedra, tymczasem zero kolokwiów, jedynie materiał z seminariów jest dostępny - tzn prezentacja z ćwiczeń pod postacią filmiku, by studenci nie mieli pliku...
Na początku liczyłem że będzie spoko, zwłaszcza że katedra mikrobiologii się postarała, podobnie z opowieści wiem że wszystkie kliniczne zrobiły wszystko co mogły, teraz z nieoficjalnych informacji, tzn wyciągniętych od kierowników katedr sytuacja wygląda tak: semestr wydłużony zostanie do sierpnia, forma egzaminów nie wiadomo jaka będzie przewidywane są dwie opcje - sesja online (nie wypali, przy ostatniej próbie kolokwium o 8 rano) wyjebało platformę oraz przesunięcie na wrzesień.
Wiek: 28 Dołączyła: 23 Gru 2016 Posty: 3501 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-04-20, 11:57
Piękny mem.
Triskel napisał/a:
Chiroptera jak sprawa wygląda na Twoim umedzie?
"Lekarze mają teraz ważniejsze rzeczy na głowie, niż was uczyć".
No i w sumie racja. Więc uczymy się sami. Chociaż niektóre katedry naprawdę się starają: i nam iść na rękę jak się da, i dostarczyć materiałów.
Moje zaległości sięgają stratosfery.
– Where did you go, psycho boy?
– I felt like destroying something beautiful.
Jakbym o sobie czytała...
Mam całą kartkę z zapisanymi rzeczami do zrobienia. Dzielą się one na trzy kategorie:
- na tyle łatwe, że i tak zdążę zrobić kiedyś jak mi się będzie nudziło;
- łatwe, ale powodujące lawinę rozkmin i zwieszające system (muszę czekać na odpowiednią fazę);
- trudne; zupełnie nie wiem jak się za to zabrać, bo albo nie mam materiałów, albo jest to coś zupełnie nowego albo nie rozumiem polecenia i czego prowadzący ode mnie oczekuje.
Siedzenie w domu podczas pandemii jest fajne... tylko jakby wykładowcom tak nie padało na mózg to by było idealnie. Zadawanie prac w stylu "przeczytajcie 200 stron książki na za tydzień i zróbcie zadania, przecież macie czas" albo "referat z całą bibliografią, przypisami, czcionką x, stylem y na co najmniej 5 stron (zadanie na fakultet)" albo "napiszcie roczny plan pracy pedagoga, wytyczne macie w dzienniku ustaw (nieważne, że nigdy tego nie robiliśmy i jest to kolejny przedmiot "zapchaj ECTS")...
Wiek: 26 Dołączyła: 26 Sie 2011 Posty: 2709 Skąd: łódzkie
Wysłany: 2020-04-22, 14:12
Umed Uć nauczanie online jeszcze gorsze niż takie normalne. Zadawanie jakoś zadań do robienia, prezentacji, kij wie czego, prace w grupach. Żeby jeszcze do tego jakieś wytyczne były, dostęp do materiałów, albo żeby takowe materiały w ogóle istniały. I żeby przede wszystkim to miało sens. Od czasu do czasu trafi się jakiś wykład na teamsie, ale jak jest więcej osób to wszystko się przycina. Generalnie katastrofa. Jeszcze jedna osoba stwierdziła, że zrobi nam w czerwcu egzamin ustny na teamsie i wymaga sprawnych kamerek i mikrofonów. Bo inaczej oblane. A nawet jeszcze nie mamy żadnego oficjalnego stanowiska jak będzie wyglądać sesja.
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Gru 2009 Posty: 10445 Skąd: świat
Wysłany: 2020-05-14, 11:30
Dostałam możliwość skorzystania z indywidualnego toku zaliczenia sesji
Jeżeli ktoś, kiedykolwiek, cokolwiek powie złego, na mojego dziekana - będę skalpować
Bogowie! Są jeszcze dobrzy ludzie na świecie
Przejęcie kontroli nad światem za pomocą łyżeczki i waty cukrowej
Na przypale, albo wcale - o tym będą musicale!
Jak widelcem kompot jesz.
Dobra, jak wam się podoba wizja powrotu 25tego maja na uczelnie?
Ja mogę powiedzieć że I i II rok leku jest zasmucony tą myślą, podobno akademiki są już dezynfekowane i wysyłają wiadomości do studentów od kiedy mogą wrócić na akademiki. Nie wyobrażam sobie tego. Przecież otwarcie wszystkich uczelni to będzie migracja sporej części społeczeństwa... Asystenci mówią że nie widzą jak to ma się wydarzyć, jeśli to zrobią najpewniej zajęcia nie będą się odbywały - słowa kierownika katedry. xD
jak wam się podoba wizja powrotu 25tego maja na uczelnie?
Moja uczelnia darowała studentom. Rektor ogłosił, że nie wracamy już do zajęć w formie stacjonarnej w tym roku akademickim.
***
Z powodu pandemii mamy problem z jednym egzaminem, bo dali jakieś chore wytyczne. I prowadzący wysyłał nam tylko materiały, które są nowe i niekoniecznie łatwe. Do tego to jeden z bardziej wymagających wykładowców (miałam z nim już jeden egzamin pisemny i było ciężko). Oby jakoś się to wszystko ułożyło i wyjaśniło, bo nie wyobrażam sobie zdawania tego egzaminu w takiej formie jak aktualnie proponują...
Widzę pełna kultura ze strony GUMedu, to się chwali.
Tymczasem u nas (treść regulaminu zaliczenia online z jednego przedmiotu):
Kierunek lekarski II rok.
Egzamin z Mikrobiologii - 16.06.2020
Zasady przeprowadzenia egzaminu w trybie online
1. Egzamin odbędzie się online jednocześnie na platformie e-learningowej Moodle
i platformie ZOOM. Student/ka otrzyma dane do logowania na wyznaczoną godzinę,
odpowiednio do grupy, w której jest umieszczony/a na liście .
2. Przystępując do egzaminu student/ka ma obowiązek:
o dysponować komputerem (z dostępem do internetu) obsługującym platformę
e-learningową Moodle oraz komórką (z dostępem do internetu) z włączoną kamerą
i mikrofonem, poprzez którą będzie zalogowany/a na platformie ZOOM
o przygotować pomieszczenie, gdzie będzie zdawał/a egzamin, tak aby nie znajdowała
się w nim inna osoba oraz inne włączone urządzenie multimedialne, które nie być
wykorzystywane
o w trakcie egzaminu student/ka ma obowiązek znajdować się na platformie ZOOM
w kadrze kamery i mieć włączone funkcje obrazu i dźwięku, nie może korzystać
z żadnych książek, notatek i innych źródeł informacji
o aplikacja ZOOM musi być włączona przez cały egzamin
o niedopuszczalne jest używanie zdjęć osoby zdającej egzamin
o student/ka może być poproszony/a w czasie trwania egzaminu o pokazanie kamerą
miejsca w którym pisze egzamin, czy nie ma innych osób i pomocy naukowych
3. W przypadku stwierdzenia braku wypełnienia warunków, o których mowa powyżej, osoby
egzaminujące mogą wstrzymać rozpoczęcie egzaminu danego studenta/ki i zobowiązać go/ją
do spełnienia wymagań w tym zakresie. W przypadku odmowy lub braku możliwości
spełnienia wymagań, egzamin nie może być przeprowadzony w systemie zdalnym. Osoba
zdaje egzamin w kolejnym terminie, po uzgodnieniu z dziekanatem terminów
poprawkowych. Forma egzaminu zostanie ustalona.
4. Wszystkie próby kontaktu z innymi osobami i ściągania, będą skutkowały zakończeniem
egzaminu z oceną niedostateczną, niezależnie od wyniku testu.
5. Udział innych osób w egzaminie zamiast studenta/ki, skutkuje oceną niedostateczną
z egzaminu, zgłoszeniem do Dziekana i wszczęcia postępowania dyscyplinarnego, które może
skończyć się wydaleniem z Uczelni.
6. Po zakończeniu egzaminu, w momencie wskazanym przez wykładowców, student/ka
wylogowuje się z platform
Egzamin przeprowadzony będzie w dwóch turach (listy studentów na podstawie nr indeksów)
I tura w godz. 8:00 – 10:45
II tura w godz. 10:30 – 12:45
Plan przebiegu egzaminu z mikrobiologii dnia 16.06.20 – godz. 8:00 – 10:45
I tura
od 8.00 – 8:30 logowanie na platformie ZOOM (przez komórkę) oraz platformie e-learning
Moodle (przez komputer)
na platformie ZOOM - identyfikacja studentów wg listy I grupy zdającej (student przedstawia
się i pokazuje legitymację studencką, tak aby widoczne było zdjęcie, jego nazwisko i imię)
od 8.30 - rozpoczyna się egzamin online na platformie e-learning Moodle (komputer)
Hasło do testu będzie przekazane tuż przed egzaminem
Test zawiera 150 pytań jednokrotnego wyboru (50 pytań dotyczy części egzaminu „praktycznego”
obejmującego zakres diagnostyki mikrobiologicznej, 100 pytań - części teoretycznej). Pytania
uwzględniają wiedzę w zakresie programu przeprowadzonych ćwiczeń, seminariów i wykładów
w roku akademickim 2019/2020. Podczas egzaminu, na jednej stronie jest umieszczonych 15 pytań.
Można wracać do pominiętych pytań i na nie odpowiadać. Test ustawiony jest na pełny ekran.
Wyjście z trybu pełnoekranowego kończy egzamin.
Czas trwania egzaminu: 120 minut (8:30 – 10:30)
Po zakończeniu testu student pozostaje na ZOOM do zakończenia egzaminu.
Trochę polecieli z tym wszystkim... Ostatnio wprowadzają kolosy po 30s. Przy okazji ma ktoś changeloga platformy MOODLE 3.9?
Triskel, Jak według Ciebie miałoby to wyglądać? Tak, żeby egzaminator miał pewność co do samodzielności egzaminowanego, braku ściągania (zwłaszcza by net)?
Egzaminy w czasie zarazy to dość skomplikowana historia.
takajakinne, zgodnie z rozporządzeniem rektora, mamy obowiązek posiadać komputer z mikrofonem, kamerą i łączem internetowym lub laptopa. Wybranie telefonu który ma być włączony przez 2,5h to jest tragedia dla baterii i procesora - temperatura będzie wysoka, a jako że mało który telefon wytrzyma tyle czasu bez ładowania to będzie uszkadzana bateria.
Pomijając już, że pokazywanie całego pokoju to też jest naruszenie prywatności.
Kolejna rzecz, co to jest za żart, że mamy pokazywać pokój, a czas jest liczony cały czas. Zwłaszcza że mamy 2/3 czasu tego co przyznano innym uczelniom.
Dlatego powinna być tylko kamera z laptopa jak już. Jeśli im tak zależy by telefon wyłączyć z gry to niech każą odstawić go za siebie na kamerce... ale i tak w Łodzi jest większy cyrk.
Triskel, taka uczelnia, nikt się nie przejmuje tym, że niektórzy tu się stresują, bo nie mają żadnych wiadomości… Na ten moment obowiązujący przekaz dnia jest taki, że egzaminy będą takie, jak sobie prowadzący wymyślą, a obrony zdalne. Ale jeszcze parę razy się to pewnie zmieni…