Dobry, nie widziałem nic podobnego więc zakładam temat.
Jest to forum na tyle duże że myślę że znajdzie się więcej osób zainteresowanych tym temat, zajmujecie się może programowaniem, pisanie gier, programów, może modujecie co nieco?
Jeśli tak to robicie to raczej hobbystycznie czy zawodowo, no i oczywiście co tam własnego naskubaliście i w jakim języku?
Ja sam pisałem dawno temu trochę w JS'sie, nie za wiele z tego rozumiałem, ale od niedawna zajmuję się pisaniem w LUA, miałem na początku małe problemy ze zwrotami i rozwiązaniami z JS'a, ale po pewnym czasie już całkowicie wypadły mi z głowy. Całkiem niedawno skończyłem pisać pierwszą grę, prosta gra skierowana raczej na telefony. teraz właśnie zacząłem pisać edytor tablic aby przyspieszyć w przyszłości prace nad kolejną grą, no i przed zabraniem się za jakiś projekt chciałbym spróbować swoich sił z dynamicznymi cieniami, ale nie mam pojęcia od czego zacząć w tym temacie - jeszcze raczkuję w tych sprawach i potrzebuję więcej praktyki.
Trochę, nigdy mnie to specjalnie nie interesowało. Nawet miałem początkowo spore problemy. Piszę sam dla siebie, kiedyś ze względu na studia, choć próbowałem nawet szukać pracy w tym kierunku, ale najwidoczniej moje CV nie zasługiwało na uwagę. Nie bawię się w gry, nie jestem też informatykiem, więc typowych apliakcji okienkowych dużo nie napisałem, choć w MS Visual Studio trochę tego liznąłem. Raczej krąże wokół metod numerycznych i typowych problemów inżynierskich, choć chyba najwięcej programów napisałem pod mikrokontrolery. Oczywiście Atmela, bo to kiedyś najpopularniejszych producent wśród hobbystów. Trochę tych języków było. C, C++, C#, męczyłem nawet assemblera pod starusieńkie 51. Ze skryptówek LUA i to co do zaoferowania ma MATLAB. Jedno środowisko języka graficznego też zaliczyłem, a teraz pobawię się trochę w Pythonie. Składnia troszkę podobna do skryptówki MATLABA, więc chyba sobie poradzę.
We are not your kind of people
...
We are extraordinary people
Od razu widać że znasz się na tym, ja niestety jestem na poziomie ogarniania loopów i staraniu się wprowadzić szalone pomysły w życie, nie znam tych "profesjonalnych" rozwiązań i wiele rzeczy piszę łopatologicznie, okrężnie i po swojemu ale wydaje mi się że grunt to to że coś działa. Wspomniałeś o C++ i C#, wydaje mi się że znajomość ich to podstawa i tu mam dylemat czy lepiej jest znać jakiś C czy siedzieć w przyjemny i prostym LUA, z jednej strony idę trochę na skróty z drugiej jednak chyba lepiej znać jedno dobrze niż wszystkiego po trochu. W kwestii mikrokontrolerów, zajmowałbym się nimi we wcześniejszej szkole, w sumie nigdy tego nie musnąłem i nie czuję takiej potrzeby, traktuję to jako zabawę, a poza tym pisanie gierek daje dużo satysfakcji
Czemu zacząłeś się tym zajmować i nadal się zajmujesz skoro cię nie interesuje?
A no i dodam że wszystko zaczęło się od mojej manii modowania każdej gry jaką się tylko dało, potem pisałem jakieś proste misje do GTA SA, a tak poważniej za naukę zabrałem się jakoś na te ferie zimowe, ale robię to z dużymi przerwami stąd moje małe postępy.
Od razu widać że znasz się na tym, ja niestety jestem na poziomie ogarniania loopów i staraniu się wprowadzić szalone pomysły w życie, nie znam tych "profesjonalnych" rozwiązań i wiele rzeczy piszę łopatologicznie, okrężnie i po swojemu ale wydaje mi się że grunt to to że coś działa
Też nie znam tych profesjonalnych rozwiązań. ;P
Nie orientuje się w rynku pracy, nie wiem jaki język jest w cenie. Marny ze mnie w tym względzie doradca. Ja zaczynałem od C, więc pewną konsekwencją był C++ i C#.
LightingOwl napisał/a:
Czemu zacząłeś się tym zajmować i nadal się zajmujesz skoro cię nie interesuje?
Cytując klasyka nie chcę, ale muszę. Po prostu było mi to momentami potrzebne.
We are not your kind of people
...
We are extraordinary people
Pochwalę się że skończyłem pisać edytor tabel, rozbudowałem go o tabele dla paru formatów więcej (np. html, sql) niż tylko potrzebuję na chwilę obecną, kolejne wyjściowe tabele będę dodawał do niego gdy będę sam potrzebował, bo jakby nie patrzeć ułatwia on tworzenie. Oparłem go o silnik love2d (lua), przez co trochę zajęło mi pisanie i tworzenie gui (żmudna praca) ponieważ silnik nie pozwala na zrobienie windowsowego panelu. Chciałbym w przyszłości w ramach nauki C#przenieść bądź napisać podobny program właśnie w C#, ale to w dalszej przyszłości.
Od ponad roku programowanie było nieodłącznym elementem ćpania. Pisanie ( a raczej kodzenie od słowa mojej pierwszej substancji ) było prawdziwą przyjemnością. Potrafiłem mimo wielkiej sedacji siadać i zagłębiać się w dokumentację nowopoznawanych implementacji danego języka, a następnie przekładać pomysły z wyobraźni, przez kompilator na kod maszynowy. Miłość moją skradła Java SE, później jej młodsza lecz piękniejsza siostra EE. Niestety tak się sprawy potoczyły, że od czerwca nie napisałem ani linijki - efekt ciągu zwieńczony zapaścią, po której do dnia dzisiejszego jestem na tyle otępiały, że trudność sprawia mi skupienie się na szkolnych lekcjach o językach webowych..
Swoją drogą ich nienawidzę, ale problem zaistniał również w matematyce i innych przedmiotach sprawiających mi wcześniej łatwość.. Mniejsza, w planach mam ogarnięcie frameworka Railsy pod Rubiego, stawiając to nad takimi zwykłymi rzeczami jak matura, czy studia - staż od czerwca w jakiejś firmie ( jeżeli Java to może Ericpol, bo byłem tam na praktykach ), a po jak mi zaproponują to praca na etat.
Ja programuję w Arduino (mikrokontrolery). Hmm robię to hobbystycznie, lecz uczę się w technikum informatycznym. Jeśli ktoś chce zobaczyć moje projekty chętnie je pokażę, z resztą dodałem własny temat już o swoich projektach.
Znajomy pisał w rubym, ale odpuscił sobie, ja piszę teraz OSa w Assemblerze i C i widzę potencjał w tych 2 językach, tak jak JS lub PHP. Sorki, nie widzę tego potencjału w rubym.
,,Gorąca woda przelana do wielkiej kadzi,stygnie bardzo wolno.
Ale wystarczy porozlewać ją do mniejszych naczyń,
A wychłodzi się błyskawicznie.
Ostatnio zmieniony przez Evi 2015-12-21, 14:24, w całości zmieniany 1 raz