Potrebuję pomocy, bo za nic nie wiem, jak to zrobić. Tak to jest, jak się opuszcza lekcje... xD
Mam zadanie:
Stosując symboliczny zapis chromosomów niehomologicznych a. KLASA TRZECIA b. TRZECIE LICEUM dokonaj:
-inwersji
-translokacji
-duplikacji
-delecji
Będę dozgonnie wdzięczna za pomoc.
Dusia, a ta inwersja to nie powinna być czasem inaczej? Tam masz właściwie jedynie translokację.
Chociaż to jeszcze należałoby zapytać czy to ma być inwersja para czy pericentryczna. Zakładając, że spacja jest centromerem to inwersja paracentryczna będzie wyglądać tak:
TRZECIE LUECIM
a pericentryczna tak:
TUECIL EICEZRM
a translokację żeby było bardziej przejrzyście napisałabym na przykład tak:
UMTRZECIE LICE
Powiem Wam, że to najgłupsze zadanie z genetyki jakie w życiu widziałam.
Ostatnio zmieniony przez Scarlet Halo 2013-02-28, 19:12, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam genetykę obecnie a nie wiem o czym wy tu piszecie mimo że już jesteśmy pod koniec...
Ale na szczęście Em się dobrze zna na takich rzeczach I inni widzę też
Ever, Dusia, ja się przyznam szczerze, że mimo iż doskonale wiem czym jest inwersja (pęknięcie chromosomu w dwóch miejscach i obrócenie fragmentu o 180 stopni) to nie dam sobie ręki uciąć, że je rozwiązałam dobrze, bo szczerze nie mam pojęcia co autor zadania myślał jak je tworzył... znaczy się według mnie po prostu nie myślał, a z takimi to wszystko możliwe.
Kiedyś widziałam w podręczniku zadanie z anatomii gdzie trzeba było podpisać na co wskazują strzałki... jedna wskazywała na nerkę, a druga tuż ponad, więc pomyślałam nadnercza, a tu się okazało, że lipa, bo według autora kłębuszki nerkowe... no fakt znajdują się w części korowej nerki, ale w życiu bym nie wpadła na taką odpowiedź mimo, że z egzaminu z anatomii byłam zwolniona z oceną 5
Ostatnio zmieniony przez Scarlet Halo 2013-02-28, 19:24, w całości zmieniany 1 raz
Stokrotka, to daj jutro znać, bo aż sama jestem ciekawa
Paranoja z tymi zadaniami teraz... kiedyś żeby zdać maturę trzeba było mieć wiedzę... teraz trzeba umieć się domyślić co autor miał na myśli, czyli udzielić najbardziej schematycznej (według autora pytania) odpowiedzi... Polska edukacja zabija w ludziach kreatywność i zdolność do samodzielnego myślenia.
Wiek: 29 Dołączyła: 04 Kwi 2011 Posty: 3178 Skąd: Polska
Wysłany: 2013-02-28, 19:56
Nie straszcie mnie, ja zdaję maturę z biologii i nie mam pojęcia o czym mówicie! To znaczy, duplikacja, inwersja i ta cała reszta to jeszcze jakoś, ale o co chodzi z tymi słowami?
Czy tu na pewno chodzi o poziom podstawowy?
Smutne jest piękne, ale na szczęście
Nie wszystko piękne smutne jest.