Matematyka |
Autor |
Wiadomość |
aga_myszka
jednostka urojona
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Gru 2009 Posty: 5676 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-13, 14:09
|
|
|
Mógłby mi ktoś zrobić te zadanie? (Aga uśmiecha się w szczególności do Asika)
Cytat: | W danym okręgu o środku O poprowadzono cięciwy MN oraz KL, któe przecięły się w punkcie A.
a) Wykaż, że trójkąty MLA i KAN są podobne.
b) Wiedząc, że |MN|=30 cm, |MA|:|AN|=3:2 oraz |KA|:AL|=3:8, oblicz długość cięciwy KL. |
Taki jest do tego rysunek (moje dzieło w paincie):
|
|
|
|
|
Matematyka |
Duszka [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-21, 17:27
|
|
|
ktoś może mi rozwiązać te zadania?:
1.Uzasadnij, że punkty przecięcia dwusiecznych kątów wewnętrznych prostokąta ABCD
są wierzchołkami kwadratu.
2.W kwadracie ABCD dane są wierzchołek A = (1,-2) i środek symetrii S = (2,1). Oblicz pole
kwadratu ABCD.(w treści chyba jest błąd)
3.Rzucamy czerwoną i zieloną sześcienną kostką do gry. Oblicz prawdopodobieństwo
zdarzenia polegającego na wyrzuceniu takiej samej liczby oczek na obu kostkach.
4.Wiedząc, że kąt a jest kątem ostrym i tg(alfa)+1/tg(alfa)=4, oblicz tg^2(alfa)+(1/tg(alfa))^2
|
|
|
|
Matematyka |
Duszka [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-26, 19:55
|
|
|
Jest ktoś kto umie matmę? potrzebuję pilnie twierdzenia sinusów... wytłumaczyć mi... plisssss
po za tym co słychać??
|
|
|
|
Matematyka |
aga_myszka
jednostka urojona
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Gru 2009 Posty: 5676 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:10
|
|
|
Co chcesz z tych sinusów?
|
|
|
|
|
Matematyka |
Duszka [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:25
|
|
|
zastosowanie twierdzenia sinusów w ostrosłupach...
|
|
|
|
Matematyka |
aga_myszka
jednostka urojona
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Gru 2009 Posty: 5676 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:26
|
|
|
Duszko, dawaj jakiś konkretny przykład.
|
|
|
|
|
Matematyka |
Duszka [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:32
|
|
|
poradziłam sobie z tym zadaniem ale mam następne i w ogóle nie umiem rozgryźć;/
Podstawą ostrosłupa jest trójkąt równoramienny o ramieniu długości 39 cm a podstawa 30 cm... każda ściana boczna tworzy z płaszczyzną podstawy kąt alfa= 45* oblicz obj.
|
|
|
|
Matematyka |
aga_myszka
jednostka urojona
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Gru 2009 Posty: 5676 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:35
|
|
|
Czyli rysujesz sobie wysokości ścian bocznych i dwusieczne trójkąta w podstawie, a Twoje alfy to kąty pomiędzy nimi.
|
|
Ostatnio zmieniony przez aga_myszka 2010-01-26, 20:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Matematyka |
Duszka [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:40
|
|
|
tylko nawet nie wiem jak je ugryźć to jest jakaś masakra;/
|
|
|
|
Matematyka |
aga_myszka
jednostka urojona
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Gru 2009 Posty: 5676 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:44
|
|
|
Poczekaj chwilę, znajdę kartkę i Ci je rozwiążę.
|
|
|
|
|
Matematyka |
Duszka [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:49
|
|
|
aga_myszka, jesteś wielka:* ale kurczę... pomału żałuję że chce rozszerzoną zdawać.
|
|
|
|
Matematyka |
aga_myszka
jednostka urojona
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Gru 2009 Posty: 5676 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-26, 21:04
|
|
|
h- wysokość podstawy, h=36 (z twierdzenia Pitagorasa)
H- wysokość ostrosłupa
a- wysokość ściany bocznej opartej na krawędzi podstawy o dł. 30
b- przeciwległa do "a" krawędź ściany bocznej
Zrobiłam Ci taki ładny układ równań, który sobie rozwiążesz
b^2= a^2+36^2 -2*a*36*cos(alfa)
0,5*a*36*sin(alfa)= 0,5*36*H
24^2+H^2=b^2
^ znaczy do potęgi
Pierwsze równanie jest z twierdzenia cosinusów, drugie ze wzorów na trójkąt w przekroju ostrosłupa, trzecie z twierdzenia Pitagorasa.
|
|
|
|
|
Matematyka |
Duszka [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-26, 21:16
|
|
|
aga_myszka, thx:*
|
|
|
|
Matematyka |
ilse [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-28, 20:49
|
|
|
A potrafisz mi to jakoś wyjaśnić?
|
Ostatnio zmieniony przez ilse 2010-01-28, 20:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Matematyka |
aga_myszka
jednostka urojona
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Gru 2009 Posty: 5676 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-02-16, 22:49
|
|
|
Czy ktoś jest w stanie policzyć mi z definicji pochodną z f(x)=logx ?
<rozgląda się bezradnie za ?wirusem>
|
|
|
|
|
Matematyka |
|