Rejestracja
Rejestracja
Autoagresywni Strona Główna
  Użytkownik: Hasło:



Poprzedni temat «» Następny temat
Quantum CX, czyli uśmiech na wagę złota
Autor Wiadomość
feels3 


Wiek: 28
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 459
Skąd: śląskie

Wysłany: 2019-09-27, 15:31   Quantum CX, czyli uśmiech na wagę złota

W ostatnim czasie pojawiła się informacja o testach pewnego algorytmu. Quantum CX buduje geometryczny model twarzy, aby matematycznie ocenić w jakim kto jest nastroju i rozpoznać uśmiech. Rozwiązanie wdrożył w kilku swoich placówkach PKO Bank Polski, który testuje, czy uśmiechy pracowników przekładają się na lepszą jakość obsługi klienta.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Akcja spotkała się z bardzo negatywnym odzewem internautów. Władzom banku oraz twórcy start-up'u zaczęto zarzucać próby kontroli nad emocjami pracowników najniższego szczebla. Sam bank deklaruje co prawda, że nie zamierza wykorzystać narzędzia jak formy oceniania efektywności pracowników, jednak negatywnych opinii jest bardzo wiele:

https://innpoland.pl/155121,usmiechniety-start-up-quantum-cx-w-pko-banku-polskim-liczy-usmiechy
https://noizz.pl/opinie/algorytm-bedzie-liczyc-usmiechy-pracownikow-pko/7gyk744?utm_source=noizz.pl_viasg_noizz&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2
https://www.wykop.pl/link...cownicy-milcza/

Duże obawy budzą też dalsze plany założyciela Quantum CX, Bartosza Rychlińskiego (wywiad dla portalu Spidersweb), który planuje rozszerzenie działalności o kolejne miejsca, w których głównym zadaniem pracowników jest obsługa klienta:

Oprócz placówek bankowych będziemy niedługo dostępni w LUX MED. Skupiamy się również na segmencie call center i tzw. punktach krótkiej interakcji: stacjach paliw, restauracjach typu fast food, sieciach aptek i sklepach. Widzimy się wszędzie tam, gdzie człowiek spotyka się z człowiekiem.

Pojawia się więc pytanie: czy tego typu system jest etycznie moralny? I gdzie jest granica między zwykłymi obowiązkami pracowniczymi, a wymuszonym zachowaniem?




 
 
 
Quantum CX, czyli uśmiech na wagę złota
Commodore 
Biały Smok



Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 836
Skąd: Polska

Wysłany: 2019-09-30, 07:36   

Czytałem o tym, momentalnie przypomniał mi się Raport Mniejszości i jeden z odcinków Black Mirror...
W mojej ocenie jest to niebezpieczne narzędzie, tego typu analizy, obecnie testy są dobrowolne, jednak czy tak będzie zawsze? Próby kontroli nad emocjami pracowników nie powinny mieć miejsca, oczywiście rozumiem że praca z klientem rządzi się swoimi prawami, jednak oblig ciągłego uśmiechu to niedorzeczność.

Etyczność takiego rozwiązania jest bardzo wątpliwa, bo czym różni się człowiek, który musi zachowywać się w ściśle określony sposób od robota?




I am happy, I'm all smiles. Just the grieving in my style. Just a problem I enjoyed. No more crying I'm
a boy. :dragonek:
 
 
Quantum CX, czyli uśmiech na wagę złota
takajakinne 
bóg



Dołączyła: 27 Lis 2015
Posty: 1854
Skąd: zewsząd

Wysłany: 2019-09-30, 08:24   

Mokry (chory!) sen prezesów różnej maści firm związanych z obsługą klienta. Oni raczej z podnieceniem oczekują wejścia w życie tego typu udogodnień. I bez tego manipulują, wymuszają zachowaniem pracowników, n i e dając im szansy na bycie sobą, po toby słupki sprzedaży rosły. Nie ma w tym nic złego (że rosną), ale fiksacja na jedynym słusznym osiągnięciu celu (np. wymuszony uśmiech) jest nieetyczne. Conajmniej! W dzisiejszych czasach 'nieetyczne' ma mniejszą siłę rażenia, wolimy 'niezgodne z prawem'. A tu trzebaby znać się na prawie, żeby móc się wypowiedzieć. Hmm..



 
 
Quantum CX, czyli uśmiech na wagę złota
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12