To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Autoagresywni
Forum dla ludzi z problemami

Rozmowy na poważnie - Quantum CX, czyli uśmiech na wagę złota

feels3 - 2019-09-27, 16:31
Temat postu: Quantum CX, czyli uśmiech na wagę złota
W ostatnim czasie pojawiła się informacja o testach pewnego algorytmu. Quantum CX buduje geometryczny model twarzy, aby matematycznie ocenić w jakim kto jest nastroju i rozpoznać uśmiech. Rozwiązanie wdrożył w kilku swoich placówkach PKO Bank Polski, który testuje, czy uśmiechy pracowników przekładają się na lepszą jakość obsługi klienta.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Akcja spotkała się z bardzo negatywnym odzewem internautów. Władzom banku oraz twórcy start-up'u zaczęto zarzucać próby kontroli nad emocjami pracowników najniższego szczebla. Sam bank deklaruje co prawda, że nie zamierza wykorzystać narzędzia jak formy oceniania efektywności pracowników, jednak negatywnych opinii jest bardzo wiele:

https://innpoland.pl/155121,usmiechniety-start-up-quantum-cx-w-pko-banku-polskim-liczy-usmiechy
https://noizz.pl/opinie/algorytm-bedzie-liczyc-usmiechy-pracownikow-pko/7gyk744?utm_source=noizz.pl_viasg_noizz&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2
https://www.wykop.pl/link...cownicy-milcza/

Duże obawy budzą też dalsze plany założyciela Quantum CX, Bartosza Rychlińskiego (wywiad dla portalu Spidersweb), który planuje rozszerzenie działalności o kolejne miejsca, w których głównym zadaniem pracowników jest obsługa klienta:

Oprócz placówek bankowych będziemy niedługo dostępni w LUX MED. Skupiamy się również na segmencie call center i tzw. punktach krótkiej interakcji: stacjach paliw, restauracjach typu fast food, sieciach aptek i sklepach. Widzimy się wszędzie tam, gdzie człowiek spotyka się z człowiekiem.

Pojawia się więc pytanie: czy tego typu system jest etycznie moralny? I gdzie jest granica między zwykłymi obowiązkami pracowniczymi, a wymuszonym zachowaniem?

Commodore - 2019-09-30, 08:36

Czytałem o tym, momentalnie przypomniał mi się Raport Mniejszości i jeden z odcinków Black Mirror...
W mojej ocenie jest to niebezpieczne narzędzie, tego typu analizy, obecnie testy są dobrowolne, jednak czy tak będzie zawsze? Próby kontroli nad emocjami pracowników nie powinny mieć miejsca, oczywiście rozumiem że praca z klientem rządzi się swoimi prawami, jednak oblig ciągłego uśmiechu to niedorzeczność.

Etyczność takiego rozwiązania jest bardzo wątpliwa, bo czym różni się człowiek, który musi zachowywać się w ściśle określony sposób od robota?

takajakinne - 2019-09-30, 09:24

Mokry (chory!) sen prezesów różnej maści firm związanych z obsługą klienta. Oni raczej z podnieceniem oczekują wejścia w życie tego typu udogodnień. I bez tego manipulują, wymuszają zachowaniem pracowników, n i e dając im szansy na bycie sobą, po toby słupki sprzedaży rosły. Nie ma w tym nic złego (że rosną), ale fiksacja na jedynym słusznym osiągnięciu celu (np. wymuszony uśmiech) jest nieetyczne. Conajmniej! W dzisiejszych czasach 'nieetyczne' ma mniejszą siłę rażenia, wolimy 'niezgodne z prawem'. A tu trzebaby znać się na prawie, żeby móc się wypowiedzieć. Hmm..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group